Groeilab onder- en middenbouw

Vandaag was de tweede ochtend van het Groeilab. We zijn gestart met een kennismakingsoefening op het plein. 
Daarna gingen de leerlingen gretig aan de slag met de “brain games”. We werken de komende weken aan het thema: constructies. 
Twee weken geleden zijn we gestart met het ontwerpen van een boot van aluminium, hoeveel knikkers passen en er in de boot? 
Vandaag maakten we een rij van doninostenen, wie heeft de langste rij van de eerste tot de laatste steen? Het creatieve proces is in ontwikkeling! 
 

Tussendoor bespreken we denkvierkanten, doen we korte opdrachten en starten we met filosoferen. 
 

Pen/ papier blijven in de klas. Kritisch denken, creativiteit en praktisch handelen staan iedere les centraal. 
 

De missie van het Groeilab: 

“In het Groeilab word ik uitgedaagd en mag ik fouten maken. Als het niet lukt, probeer ik het opnieuw. Ik zet door en geef niet op.”

11A92E91-B433-47F3-8D26-312810FE45E9 11A92E91-B433-47F3-8D26-312810FE45E9
CD709245-B576-451E-93EE-B63143E44980 CD709245-B576-451E-93EE-B63143E44980
7EA4BD07-C12F-4B23-A89C-BFC7C96E2A31 7EA4BD07-C12F-4B23-A89C-BFC7C96E2A31
DB7C982E-E344-431F-96B6-00FB68AEBE68 DB7C982E-E344-431F-96B6-00FB68AEBE68
6479A561-0051-4D2F-87C9-80BD8CA0A43E 6479A561-0051-4D2F-87C9-80BD8CA0A43E
40300678-EBA2-4D48-AE42-9E9E5C586F8E 40300678-EBA2-4D48-AE42-9E9E5C586F8E
3B4D7574-0F0F-4CAC-A9B3-BE65F69B1428 3B4D7574-0F0F-4CAC-A9B3-BE65F69B1428
605B0F40-0D23-46ED-B20C-DF4E320C25EB 605B0F40-0D23-46ED-B20C-DF4E320C25EB